ДепартаментКогнитивна наука и психология
гл. ас. д-р Михаела Барокова
Департамент: Когнитивна наука и психология
Телефон: -
E-mail: mbarokova@nbu.bg
Приемно време: Сряда 14:15-16:15 403 I Корпус,Четвъртък 15:00-17:00 403 I Корпус
Професионална автобиография:
Гл. ас. д-р Михаела Барокова е завършила докторантура по психология на развитието в университета в Бостън (Boston University, Massachusetts, USA). Изследванията ? се фокусират в областта на езиковото развитие при деца с типично развитие и при деца с невроразвитийни разстройства като разстройства от аутистичен спектър. Д-р Барокова има редица публикации, които използват различни методи за охарактеризиране на детската реч и речта на родителите, включително езикови извадки и тестове. Тя разработва и адаптира инструменти за оценка на езиковото развитие и симптомите на аутизъм. Също така е съ-ръководител на международен проект за разработката на методика за оценяване на социо-демографските характеристики в областта на ранното детско развитие (ManyBabies Demographics) с 20 изследователи от над 10 държави. Има множество участия в международни научни конференции. Д-р Барокова е председател на Комисията по етика на научните изследвания на Департамент по “Когнитивна наука и психология” в Нов български университет.
Публикации:
Barokova, M. D., Ignatova, S., & Andonova, E. (2021). A Comparison of Parent-Child Interactions of Children with Autism and Children with Typical Development. In Proceedings from the IX International Congress of Psychology in Sofia, Bulgaria.
Barokova, M.D., C., Hassan, S., Lee, C., Xu, M., & Tager?Flusberg, H. (2020). A Comparison of Natural Language Samples Collected from Minimally and Low-Verbal Children and Adolescents with Autism by Parents and Examiners. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 63(12), 4018-4028. https://doi.org/10.1044/2020_JSLHR-20-00343
Barokova, M.D., La Valle, C., Hassan, S., Lee, C., Xu, M., McKechnie, R., Johnston, E., Krol, M.A., Leano, J. & Tager?Flusberg, H. (2020). Eliciting Language Samples for Analysis (ELSA): A New Protocol for Assessing Expressive Language and Communication in Autism. Autism Research. https://doi.org/10.1002/aur.2380
Barokova, M.D., & Tager-Flusberg, H. (2019). Person-Reference in Autism Spectrum Disorder: Developmental Trends and the Role of Linguistic Input. Autism Research, doi:10.1002/aur.2243. PubMed
Barokova, M.D. (2019). Measuring Language Change through Natural Language Samples. In F. Volkmar (Ed.), Encyclopedia of Autism Spectrum Disorders. Springer, New York, NY. doi: 10.1007/978-1-4614-6435-8_102486-1
Barokova, M.D., & Tager-Flusberg, H. (2018). Commentary: Measuring Language Change through Natural Language Samples. Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-20. doi:10.1007/s10803-018-3628-4. PubMed
Barokova, M.D., C., Hassan, S., Lee, C., Xu, M., & Tager?Flusberg, H. (2020). A Comparison of Natural Language Samples Collected from Minimally and Low-Verbal Children and Adolescents with Autism by Parents and Examiners. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 63(12), 4018-4028. https://doi.org/10.1044/2020_JSLHR-20-00343
Barokova, M.D., La Valle, C., Hassan, S., Lee, C., Xu, M., McKechnie, R., Johnston, E., Krol, M.A., Leano, J. & Tager?Flusberg, H. (2020). Eliciting Language Samples for Analysis (ELSA): A New Protocol for Assessing Expressive Language and Communication in Autism. Autism Research. https://doi.org/10.1002/aur.2380
Barokova, M.D., & Tager-Flusberg, H. (2019). Person-Reference in Autism Spectrum Disorder: Developmental Trends and the Role of Linguistic Input. Autism Research, doi:10.1002/aur.2243. PubMed
Barokova, M.D. (2019). Measuring Language Change through Natural Language Samples. In F. Volkmar (Ed.), Encyclopedia of Autism Spectrum Disorders. Springer, New York, NY. doi: 10.1007/978-1-4614-6435-8_102486-1
Barokova, M.D., & Tager-Flusberg, H. (2018). Commentary: Measuring Language Change through Natural Language Samples. Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-20. doi:10.1007/s10803-018-3628-4. PubMed